dinsdag 23 april 2019

Je ritme weer vinden na een lang Paasweekend: met 3 praktische tips die je gelijkt kunt toepassen!


Na een lang Paasweekend kan het lastig zijn om weer op te starten en verder te gaan met afvallen. Je hebt misschien anders of meer gegeten dan normaal en nu wil je vandaag na een zonnig weekend weer je ritme vinden. Vandaag deel ik 3 praktische tips met je, waar je gelijk mee aan de slag kunt!

1.  Als eerste: het is helemaal niet erg om te genieten van chocolade of lekker uitgebreid aan tafel gaan! Je hoeft je daar niet rot om te voelen, ook genieten van eten hoort wat mij betreft erbij, ook als je bezig bent met afvallen. Probeer jezelf niet te 'straffen' vandaag door extra streng op je eten te gaan letten. Eet regelmatig en genoeg.

2. Vind je het lastig om opeens niet meer te snoepen? Neem dan een moment vandaag waar je bijvoorbeeld bij je koffie toch geniet van een chocolade-eitje of een stukje chocolade paashaas. Dat mag en zorgt ervoor dat je misschien de rest van de dag makkelijker en zonder stress andere keuze's kunt maken.

3. Probeer te bewegen: bewegen is niet alleen goed voor het afvallen, maar geeft je energie niveau een boost en is goed voor je humeur en weerstand. Je kunt gaan wandelen, een stuk gaan fietsen of misschien staat er wel een poets-klus in je huis op je lijstje. Ook dat is bewegen!

En het belangrijkst: geef jezelf de tijd om je ritme weer te vinden. Fijne week!