Review: Deliciously Ella van Ella Woodward

In dit artikel vind je een review van het boek 'Deliciously Ella' van Ella Woodward. Ik kocht het boek omdat ik graag meer inspiratie wilde opdoen en om nieuwe recepten te vinden. En dat is met dit boek helemaal gelukt!

Het boek bevat naast recepten het persoonlijke verhaal van Ella zelf en de reden waarom ze dit boek heeft geschreven. De recepten zijn plantaardig, zuivel- en glutenvrij. Ook gebruikt ze geen geraffinneerde suikers in haar recepten. Nu eet ik zelf zuivel, gluten en bijvoorbeeld vlees maar toch wil ik meer varieren met recepten en nieuwe kruiden leren gebruiken voor de recepten die ik zelf al maak. Het boek bestaat uit meerdere hoofdstukken over bijvoorbeeld fruit, granen en groenten. In elk hoofdstuk geef Ella uitleg over de ingrediƫnten en bereidingswijzen, iets wat ik zelf erg leuk vind. Zo gebruikt ze bijvoorbeeld chilli vlokken, zeezout en tahin, allemaal dingen die ik zelf nog niet echt vaak hebt gebruikt. Ik ben inmiddels de chilli vlokken en het zeezout aan het gebruiken om bijvoorbeeld groenten en krieltjes te grillen in de oven en het is erg lekker. In de toekomst wil ik graag nog de pompoencurry met kokosmelk gaan maken (lekker voor de herfst!), nog meer groenten gaan roosteren in de oven en een keer bessenscones gaan maken voor in het weekend (lekker bij de koffie!).

Het boek heeft een hardcover wat ik altijd super vind bij boeken en is daarnaast mooi vormgegeven met leuke foto's. Het bevat veel recepten, informatie en ideetjes en daarom is dit een fijn boek om erbij te pakken als je nieuwe inspiratie wilt opdoen voor in je eigen keuken.  De recepten zien er lekker uit maar vergeet niet dat je ze altijd zelf kunt aanpassen naar jouw eigen smaak en er bijvoorbeeld wel vlees of vis aan kunt toevoegen of een ingredient juist kunt weglaten als je dat zelf prettig vind.

Delicously Ella van Ella Woodward kost 20,99 euro.